fbpx

E-ihracat Nedir ve Nasıl Yapılır? Adım Adım Rehber

E-ihracat Nedir? Nasıl Yapılır?

Wegs, online muhasebe sistemi desteğini ithalat ve ihracat yapmak isteyenler için sunarak ticaret ağının finans işlerini kolaylaştırıyor. E-ihracat, ürün ve hizmetlerin yurt dışına satıldığı bir iş modelidir. E-ihracat yapmak için gümrük beyannamesi ve ihracat kurallarına uygun hareket edilmesi gerekmektedir. Dünyanın her köşesine ürün satmayı sağlayan e-ihracat, sınırların ötesine ulaşmayı kolaylaştırır ve ticaretin küreselliğini bir kez daha vurgular. Peki, e-ihracat nasıl yapılır? İşte Wegs uzmanlarından e-ihracata dair önemli bilgiler.

E-ihracat Nasıl Yapılır?

E-ihracat yapmak için öncelikle her adımın düşünüldüğü bir plana ihtiyacınız var. Amazon, ETSY, Aliexpress, EBAY ve daha birçok e-ihracat yapmayı sağlayan alışveriş sitesi veya pazaryeri sayesinde çeşitli ürünler satabilirsiniz. Üstelik fiziki ve dijital ürün seçeneklerinden yararlanabilirsiniz. İlk adımlarınızı atmadan önce Wegs uzmanlarının e-ihracat önerilerine kulak verebilirsiniz.

İş Planı Yapın ve Şirket Kurulumunu Gerçekleştirin

İyi bir iş planı ile daha ilk andan itibaren hedef kitlenizi oluşturabilir ve dikkat çekici satışlar yapabilirsiniz. Planınızı sağlam yapın, ihtimalleri düşünerek hareket edin ve akabinde şirketinizi kurun. Şirket kurmadan e-ihracat yapabilir misiniz? Elbette! ETSY bunun en güzel örneklerinden biri olabilir.

Ürün ve Hizmetlerinizi Belirleyin

Hangi sektörde hangi ürün ve hizmetleri satacağınızı önceden belirlemelisiniz. Niş bir alan belirleyip bu alanda komplike bir çalışma yürüterek hedef kitlenizi daha kolay oluşturabilirsiniz. Ürünlerinizin fiziki olması gerekmiyor; mikro ihracat, son yıllarda dijital ürün fikirleri ile daha da zengin hale geldi. Siz de dijital bir ürün, örneğin davetiye tasarımları yaparak ETSY’de ya da farklı pazaryerlerinde satış yapabilirsiniz.

Web Sitesi ve Sosyal Medya Hesapları Açın

Ürün ve hizmetlerinizi pazaryerlerinden ya da doğrudan kendi hesaplarınızdan bir web sitesinden satabilirsiniz. İşe başlarken kullanıcı dostu bir web sitesi ve sosyal medya hesapları açmayı unutmayın. Çoğu mikro ihracat kullanıcısı, sosyal medya ve web içerikleri ile pazaryerlerindeki mağazalarına yönlendirme yapabiliyor, unutmayın.

Pazaryerlerini Özenle Kullanın ve Yerinizi Alın

Ürün ve hizmetlerinizi kendi satış kanallarınızdan hedef kitleyle ulaştırıyor olabilirsiniz, ancak Wegs muhasebe yazılım sisteminin uzmanları pazaryerlerinin yok sayılmaması gerektiğini belirtiyor ve mutlaka bu platformlarda yer almanız gerektiği önerisinde bulunuyor.

Güvenli Ödeme Sistemi ve Faturalandırma Sistemi Kurun

Müşterilerin satın alma kararını etkileyen en önemli unsurlar ödeme kısmında başlar. Güvenli ödeme sistemi, müşterinin endişe etmeden ödemeyi gerçekleştirmesine yardımcı olur. Sitenizde mutlaka birden fazla para birimi seçeneğiyle birlikte güvenli ödeme altyapısı kurun. Faturalandırma işlemlerinde Wegs gibi bulut tabanlı muhasebe yazılımını tercih edebilir, çoklu cihaz kullanımıyla her an her yerden finansmanı yürütebilirsiniz.

Lojistik

Mikro ihracat yapmak için ürünlerinizi müşteriye hızlı ve güvenli teslim etmeniz gerekmektedir. Lojistik, yani işin kargo kısmında profesyonel olun ve kargo anlaşmaları yapmaya özen gösterin.

Dijital Pazarlama ve SEO Çalışmasını İhmal Etmeyin

Dijital pazarlama ve SEO, arama motorunda öne çıkmanızı sağlayacak en etkili yöntemlerdendir. Rekabet gücünüzü de artıracak olan bu iki etkili silahı iyi kullanmalısınız.

Mikro ihracat, tüm dünyada çok gelişmiş ve getirisi ile dikkat çeken bir iş modelidir. Türkiye’de mikro ihracat yapanlar birçok teşvikten yararlanarak e-ihracat konforuyla tanışıyor. Siz de e-ihracat çalışmalarınıza Wegs ile adım atarak muhasebe ve finans konusunda güvenli bir altyapı oluşturabilir ve yurt dışı pazarında güvenli bir imaj elde edebilirsiniz.

Yazıyı Paylaş

Önerilen içerikler